Friday 6 April 2012

pertandingan bercerita

ceritanya macam ini,masa tu aku masuk pertandingan bercerita.aku dapat undian yang last sekali iaitu no.5...
tak sangka lima orang je yang masuk pertandingan tu...
sampai giliran aku,aku terus gagap.masa tu aku cerita pasal TAHUN DUKACITA NABI MUHAMMAD S.A.W....
aku tak tau nak mula dari mana walaupun dah hafal apa yang aku baca....
disebabkan terlalu gementar,aku dah tak boleh nak bercakap dan tersekat-sekat...
sekarang ni,tengah tunggu keputusan hakim yang arif lagi bijaksana untuk menentukan siapa pemenangnya...
aku tak kisah dapat nombor berapa sekalipun,asalkan aku dapat puaskan hati aku ni...
masa tu pun ada sekolah lain datang sekolah aku pertandingan choral speaking...
ramai sampai bertabur sampah kat sekolah,nasib baik diorang ni baik kemas balik...
sedih gila sebab takut tak....takde papelah...

No comments:

Post a Comment